Meir Schneider vakon született (szürkehályoggal és zöldhályoggal). 17 évesen talált rá Dr. Bates látástréningjére, amelynek gyakorlásával 67 %-os látást ért el.

Később a Bates módszert (tenyerezés, napoztatás, olvasógyakorlatok, vizualizáció) kiegészítette masszírozással, idegrendszerre ható gyakorlatokkal.

A látásgyakorlatok elvégzésével és a helyes nézési szokások kifejlesztésével a rossz látást javítani lehet. A szem romlási folyamata visszafordítható. A stressz, a megerőltetés és egyéb folyamatok káros hatása kiküszöbölhető.

Látás

A szemet ugyanúgy éri a stressz, mint a test bármely más részét. Nem minden stressz eredete fizikai. Sok cselekvésünket és reakciónkat mentális képek vezérlik. Memóriánk nagy része mentális képekből áll. Szemünkre stressz nehezedik, mikor a problémák "lelki szemeink" előtt megjelennek. Mivel a szem az agy szerves része, nagyon erős választ ad gondolatainkra és érzelmeinkre. Amikor erős negatív érzelmeket élünk át - legyen az félelem, düh, idegesség vagy gyász - , akkor a látás szinte azonnal romlik még azoknál is, akik egyébként jól látnak. Ha a jelenség többször ismétlődik, akkor az eredmény állandó lehet.

A látáshoz három komponens kell: a szem, az agy és az értelem. A szem fényérzékeny sejtjei fényinformációkat fognak fel a környezetből (érzékelés). Az agy képes a temérdek vizuális adatot feldolgozni (szelekció). Tehát irányítja a szemet, hogy bizonyos adatokat kiválasszon és azokra figyeljen. Az észlelés az agynak az a képessége, amikor a kiválasztott vizuális adatokat felismeri és értelmezi. Látásunk fejlesztéséhez fel kell ismernünk, hogy a látás a szem és az agy komplex kölcsönhatásának eredménye, valamint meg kell változtatnunk a látásunkkal kapcsolatban kialakult gondolkodásmódunkat ugyanúgy, mint a kialakult helytelen nézési szokásainkat.

A szem a testünk különleges része. Olyan szövetekből áll, amelyek azonosak az agy szöveteivel, és sok funkciójában nagyon közeli kapcsolatban áll az aggyal. De kapcsolatban van a test többi részével is az ereken, az idegeken és az izmokon keresztül. Hatással van a test többi részére és azok is hatással vannak rá. A látásproblémákat gyakran bizonyos izomfeszültségek vagy gyengeségek speciális sémái kísérik. Egy rövidlátó ember például feszültséget hordoz a homlokán, az állkapcsában, a nyakán, a vállában, a felsőtestén, a háta közepén és az alsólábszárában is. A felsorolt területek ellazítása gyakran azonnali látásjavulást eredményez. A látásgyakorlatoknak a masszírozással és testlazító gyakorlatokkal való kombinációja sokkal hatékonyabb, mintha csupán a látásgyakorlatokat végeznénk. Jó, ha azokkal az izmokkal kezdjük, melyek a legközelebb vannak a szemhez és a látást közvetlenül befolyásolják. Ezek az arcizmok. Az egész arc masszírozása befolyásolja a szem körüli vérkeringést.

Az emberek általában nehezen tudják beilleszteni a gyakorlatokat a mindennapi életükbe. Ennek több oka van. Az egyik az, hogy a gyakorlatok annyira egyszerűek, hogy sokszor képtelenek az emberek komolyan venni azokat. A másik pedig a látható eredmények után is fennálló kételkedés.

Az érzelmi ellenállás nagy szerepet játszhat abban, hogy igazi elkötelezettséget érezzünk látásunk megjavítása érdekében..... Ezért nagy türelem és felismerés kell ahhoz, hogy ne a szemüveghez nyúljunk a látásgakorlatok helyett.

Fel kell készülnünk a tudat és a szervezet ellenállására. A türelmetlenségre, a kényelmetlenség érzésére gondolunk. Néha egyszerűen unalmas a gyakorlat. Ugyanezzel a jelenséggel találkoznak a meditációval kapcsolatban, amikor az agy ellenzi a bensőnkben való kutatást. Lehet, hogy idegesek, frusztráltak vagy mérgesek leszünk. Éljük meg ezeket, ha egy mód van rá, de ne tegyük rosszabbá a dolgokat azzal, hogy elállunk az ellenállásnak. Az a legjobb, ha hagyjuk az érzéseket bekövetkezni és hagyjuk, hogy el is múljanak. Ne engedjük, hogy negatív érzéseink magukkal ragadjanak. Ehelyett koncentráljunk arra amit csinálunk és csináljuk tovább!

Ha van sorstársunk vagy egy csoport, akihez csatlakozhatunk, akkor még gazdagabb tapasztalatokat szerezhetünk.

Nem ajánljuk, hogy rögtön eldobja szemüvegét. Jobb, ha szemüveget használunk az olyan tevékenységekhez, amelyek megkövetelik az éleslátást. Egy hónap gyakorlat után észre fogjuk venni, hogy megnőtt a szemüveg nélküli látásunk ereje és a szemész kevésbé erős szemüveget fog felírni.

Csak akkor károsodik és gyengül a látás, ha természetellenesen használjuk szemünket. A szem természetes funkciói a folyamatos változást jelentik. A közelről távolra fókuszálást, a központi és a perifériás mező használatát, és különösen a pontról-pontra való folyamatos mozgást értjük ezalatt. Ezzel a pásztázó mozgással elkerüljük az érdektelen bámulást.

Meir Schneider: Az öngyógyítás kézikönyve

Schneider gyakorlatok

Pásztázás

A gyakorlat lényege, hogy a kép, amire ránézünk, azt úgy nézzük meg, hogy pontról pontra mozgatjuk tekintetünket, és minden apró részletet megfigyelünk az adott képen. Eddig lehet, hogy ha ránéztünk egy fára, akkor ránéztünk és nyugtáztuk magunkban, hogy ez egy fa. Mostantól egy fát úgy nézünk meg, hogy végigvezetjük tekintetünket a törzsén, az ágain, a leveleken, a sötétebb és világosabb foltokon, amiket látunk. Nem baj, ha nem látjuk élesen a részleteket, lényeg, hogy folyamatosan mozgásban legyen a szemünk és minden részletet végignézzünk. Végigvihetjük tekintetünket a kontúrokon, levelek erezetén, fák ágain, stb. Egy terület átpásztázása úgy történhet, mintha tűt keresnénk a szénakazalban.

Masszázs

A masszázsnak az a célja, hogy izmainkat minél jobban ellazítsuk. Az izmok kapcsolatban vannak egymással, hatnak egymásra. A szem megerőltető használata a nyak és a váll izmaiban is feszültségeket eredményez. A feszültségek oldása ugyanígy átadódik egyik izomról a másikra. Tehát ha sikerül oldani a feszültséget az arcizmokban, nyakban lévő izmokban, akkor ez a szemizmokra is jótékony hatású lesz, látásunk pedig javul. Masszírozzuk, arcunkat, homlokunkat, nyakunkat, vállunkat lágyan, finoman. Ez egy nagyon finom, lágy érintéses masszázstechnika.

Ezzel a néhány egyszerű gyakorlattal el lehet kezdeni a gyakorlást. A gyakorlatok hatékonyabbá tételére és a haladó gyakorlatok elsajátítására online tanfolyamon van lehetőség, amelyről érdeklődni a szemtrening@gmail.com címen vagy a 20/598-5278 telefonszámon lehet.

Bates könyvéből, a Tökéletes látás szemüveg nélkül című könyvből és a Jobb látás magazin cikkeiből itt olvashatsz magyar nyelven részleteket:

Tökéletes látás szemüveg nélkül


Jobb látás magazin

Fel az oldal tetejére